Zapytanie ofertowe

ZAPYTANIE OFERTOWE na przeprowadzenie ewaluacji projektu pt. ‚Program zintegrowanych działań zdrowotnych, społecznych i socjalnych w procesie zdrowienia osób z doświadczeniem choroby psychicznej etap II”


DATA PUBLIKACJI: 17.02.2021

DATA SKŁADANIA: 08.03.2021

ZAPYTANIE OFERTOWE

Wrocławskie Centrum Zdrowia Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej, wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000062603, adres: ul. Podróżnicza 26/28, 53-208 Wrocław, NIP: 8942460800, REGON: 000313331, BDO 000117707,

zwane dalej Zamawiającym, zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej z uwzględnieniem poniższych wymagań:

1. Przedmiot zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest ewaluacja projektu pt. ‚Program zintegrowanych działań zdrowotnych, społecznych i socjalnych w procesie zdrowienia osób z doświadczeniem choroby psychicznej etap II" [umowa nr POWR.04.01.00-00-D203/17] współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego zwanego dalej „projektem".

Opis przedmiotu zamówienia:

KOD CPV: 79419000-4 Usługi konsultacyjne w zakresie ewaluacji.

Informacje o projekcie

Beneficjentem projektu jest Wrocławskie Centrum Zdrowia SP ZOZ

Projekt realizowany jest od stycznia 2019 roku do 30 czerwca 2022
Dodatkowe informacje dotyczące realizowanego projektu zawarte są w załączniku nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego „Opis projektu".

Celem głównym projektu jest poprawa jakości działań w obszarze zdrowia psychicznego poprzez przetestowanie - wypracowanego w konkursie I etapu-innowacyjnego, kompleksowego, zintegrowanego środowiskowego modelu leczenia zaburzeń psychicznych. Wypracowany w ramach Projektu I etapu Model leczenia środowiskowego jest zgodny ze światowymi trendami opieki nad osobami z doświadczeniem choroby psychicznych i stanowi odpowiedź na potrzeby i oczekiwania osób po kryzysie psychicznym, które na etapie jego opracowywania zostały dogłębnie przeanalizowane w kontekście form wsparcia dostępnych w ramach obecnego systemu społeczno-zdrowotnego.

Grupą docelową realizowanych zadań są:

ØUczestnicy, tj. zamieszkałe we Wrocławiu osoby dorosłe z doświadczeniem choroby psychicznej - w kryzysie, po lub nim zagrożone - spełniające kryteria medyczne założone w modelu (rozpoznania: F00-F99 z wył. uzależnień)

Øich sieć społeczna (Rodziny i Bliscy),

Øbliższe i dalsze otoczenie;

Økadra pracująca w Projekcie

Szczegółowe informacje o projekcie dostępne są na stronie internetowej projektu www.czpplus.pl

Założenia badania ewaluacyjnego

Cel badania ewaluacyjnego

Głównym celem ewaluacji mid-term i ex-post jest ocena jakości, skuteczności, trafności oraz trwałości udzielonego w ramach projektu wsparcia jego uczestnikom i uczestniczkom w szczególności na ile realizacja projektu przyczyniła się do deinstytucjonalizacji pomocy psychiatrycznej oraz poprawy jakości życia Odbiorców Modelu.

Opis minimalnego zakresu ewaluacji stanowi załącznik nr 6 do zapytania ofertowego o nazwie: „Zasady ewaluacji projektów deinstytucjonalizacji usług dla osób z zaburzeniami i chorobami psychicznymi"

Kryteria ewaluacyjne

Badanie powinno zostać przeprowadzone w oparciu o następujące kryteria ewaluacyjne:

1.Jakość - rozumiana, jako stopień zadowolenia Odbiorców Modelu,

2.Skuteczność - rozumiana jako stopień osiągnięcia celów projektu, w szczególności stopień nabytej wiedzy i umiejętności przez osoby uczestniczące w projekcie wraz z analizą czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na osiągnięcie tych celów,

3.Trafność - rozumiana jako adekwatność zakresu tematycznego działań do zdiagnozowanych potrzeb w obszarze deinstytucjonalizacji opieki psychiatrycznej oraz poprawy jakości życia osób z doświadczeniem choroby psychicznej jak i ich otoczenia,

4.Trwałość - rozumiana jako użyteczność zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce.

Badanie ewaluacyjne przeprowadzone zostanie z wykorzystaniem ilościowych i jakościowych metod badawczych.

Poniżej podany został zakres podstawowych technik badawczych, a szczegółowe rozstrzygnięcia dotyczące zastosowanych metod badawczych zostaną przedstawione przez Wykonawcę w raporcie metodologicznym.

ankieta internetowa CAWI (osoby uczestniczące w projekcie),

analiza dokumentów projektowych, np. baz danych, raportów z ewaluacji on-going,

indywidualne wywiady pogłębione,

grupowe wywiady zogniskowane,

  • wywiady grupowe typu diada/ triada,

analiza dokumentów (m.in. baz danych, raportów z ewaluacji on-going, programów szkoleń, raportów dotyczących procesu legislacji, produktów projektu).

2. Zakres rzeczowy zadań Wykonawcy:
Etap 1
1. Opracowanie i przygotowanie raportu metodologicznego w zakresie ewaluacji mid-term i ex-post projektu w porozumieniu z Zamawiającym, w tym:
a) określenie szczegółowych celów badawczych w porozumieniu z Zamawiającym.
b) opracowanie narzędzi badawczych na potrzeby badania jakościowego i ilościowego.

Etap 2

1. Przeprowadzenie badania jakościowego i ilościowego mid-term obejmującego ogółem ok. 300 uczestników projektu oraz ok 50 członków zespołu projektowego oraz ok 16 osób u Partnerów Projektu. Ze względu na ewentualne zmiany wprowadzane w sposobie i zakresie realizacji projektu za zgodą Instytucji Zarządzającej liczba ta może ulec zmianie o ok. 30%. Wykonawca będzie zobowiązany objąć badaniem wszystkich dodatkowych Uczestników Projektu bez zmian warunków umowy, w tym ceny.

2. Analiza zgromadzonych przez Zamawiającego danych wtórnych na etapie realizacji projektu.

3. Opracowanie raportu zawierającego wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonych badań i analizy otrzymanych danych wtórnych.

Ø

Etap 3

1. Przeprowadzenie badania jakościowego i ilościowego mid-term obejmującego ogółem ok. 300 uczestników projektu oraz ok 50 członków zespołu projektowego oraz ok 16 osób u Partnerów Projektu. Ze względu na ewentualne zmiany wprowadzane w sposobie i zakresie realizacji projektu za zgodą Instytucji Zarządzającej liczba ta może ulec zmianie o ok. 30%. Wykonawca będzie zobowiązany objąć badaniem wszystkich dodatkowych Uczestników Projektu bez zmian warunków umowy, w tym ceny.

2. Analiza zgromadzonych przez Zamawiającego danych wtórnych na etapie realizacji projektu.

Etap 4

1. Dokonanie analizy zebranego materiału badawczego oraz opracowanie raportu końcowego zawierającego wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonych badań i analizy otrzymanych danych wtórnych,

2. Opracowanie i przygotowanie broszury na podstawie opracowanego raportu ewaluacyjnego na potrzeby upowszechniania wyników badania.

Harmonogram realizacji badania:

Etap 1- opracowanie i przekazanie Zamawiającemu raportu metodologicznego zawierającego następujące elementy:

ØIdentyfikację obszaru badawczego i pytania ewaluacyjne;

ØMetodologię planowanej ewaluacji w tym cele badawcze;

ØOpis organizacji pracy badawczej (harmonogram);

ØListę dokumentów, z którymi Wykonawca chce się zapoznać na dalszych etapach prac w związku z wykonywanym badaniem ewaluacyjnym;

ØDane osób wyznaczonych przez Wykonawcę do realizacji badania ewaluacyjnego;

Etap 2 i 3 - przeprowadzenie badań ewaluacyjnych i przygotowanie projektu raportu końcowego zawierającego:

ØStreszczenie raportu w języku polskim- nie więcej niż 5 stron A4

ØSpis treści;

ØWprowadzenie;

ØOpis wyników ewaluacji;

ØWnioski i rekomendacje;

ØAneksy, w tym aneksy przedstawiające zestawienia i analizy danych oraz opis zastosowanej metodologii i źródła informacji wykorzystanych w badaniu;

ØRekomendacje powinny zostać przedstawione w formie pozwalającej na bezpośrednie operacyjne zastosowanie, tzn. w formie propozycji konkretnych zapisów lub decyzji, powinna zostać dokonana ich priorytetyzacja.


Etap 4- przekazanie ostatecznej wersji raportu końcowego uwzględniającego uwagi Zamawiającego

Wszystkie dokumenty związane z badaniem ewaluacyjnym, w szczególności raporty muszą zawierać logo WCZ SP ZOZ, EFS, FE oraz informacje, że powstały w ramach projektu współfinansowanego z EFS. Wykonawca będzie dostarczał raporty w wersji elektronicznej (e- mail lub CD —ROM) oraz papierowej (w trzech egzemplarzach). Raport końcowy nie powinien liczyć więcej niż 120 stron (bez załączników).


3. Warunki udziału w Zapytaniu ofertowym:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

1) Wykonawca zobowiązany jest wykazać iż, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, należycie zrealizował co najmniej trzy ewaluacje ex post projektów finansowanych ze środków europejskich, w tym:

Øw szczególności z EFS o wartości nie mniejszej niż 70 000 złotych

Øco najmniej jedna polegała na wykonaniu badania ewaluacyjnego w obszarze ochrony zdrowia, w szczególności ochrony zdrowia psychicznego,

Øco najmniej jedna polegała na wykonaniu badania ewaluacyjnego w obszarze pomocy społecznej, w szczególności pomocy środowiskowej;

2) Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 3 osobami które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z których:
a) każda:

Øposiada doświadczenie w realizacji co najmniej 3 ewaluacji ex-post projektów finansowanych ze środków europejskich, w tym w szczególności z EFS.

ØPosiada doświadczenie w realizacji co najmniej jednego badania ewaluacyjnego lub analizy, której przedmiotem była łączna ocena w obszarze ochrony zdrowia i pomocy społecznej

Øposiada doświadczenie w realizacji co najmniej jednego badania ewaluacyjnego, przeprowadzonego co najmniej na poziomie projektu współfinansowanego ze środków EFS,

Øposiada doświadczenie w realizacji co najmniej jednego badania ewaluacyjnego przeprowadzonego w obszarze działań dedykowanych osobom z zaburzeniami psychicznymi
b) jedna:

Ømoże pełnić funkcję kierownika/ koordynatora zespołu badawczego, posiadając doświadczenie w kierowaniu/ koordynowaniu co najmniej trzema badaniami ewaluacyjnymi o wartości każdego badania ewaluacyjnego co najmniej 70 000 złotych brutto.

Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków udziału w zapytaniu będzie dokonana w oparciu o treść dokumentów, o których mowa w pkt. 9 zapytania, na zasadzie „spełnia" lub „nie spełnia" wymaganego warunku.

Oferty Wykonawców, którzy nie spełnią ww. warunków nie będą oceniane.

Od wyniku niniejszego postępowania Wykonawcy nie przysługują środki odwoławcze.

4. Monitoring

Wykonawca zapewni indywidualnego koordynatora, który będzie odpowiadał za sprawy organizacyjne oraz za kontakty z Zamawiającym. Dopuszcza się by współpraca odbywała się w formie zdalnej jednak Zamawiający zastrzega sobie konieczność spotkań bezpośrednich (osobistych) w częstotliwości raz na kwartał.

5. Osoba wyznaczona do kontaktu ze strony Zamawiającego:

Izabela Banaszek – Musiała

adres e-mail: ibanaszek@spzoz.wroc.pl

6. Ofertę należy przekazać w terminie do dnia 08 marca 2021 r. do godz.: 10:00.

7. Miejsce i termin składania ofert:

7.1. Ofertę należy dostarczyć osobiście w formie wydruku na adres jednostki Wrocławskiego Centrum Zdrowia SP ZOZ przy ul. Ostrowskiego 13 C o nazwie Centrum Zdrowia Psychicznego + w kopercie z dopiskiem:
Oferta na świadczenie usługi ewaluacji w ramach projektu „Program zintegrowanych działań zdrowotnych, społecznych i socjalnych w procesie zdrowienia osób z doświadczeniem choroby psychicznej etap II".

7.2. Przesłać pocztą (lub kurierem) pod adres: adres jednostki Wrocławskiego Centrum Zdrowia SP ZOZ przy ul. Ostrowskiego 13 C o nazwie Centrum Zdrowia Psychicznego + w kopercie z dopiskiem:
„Oferta na świadczenie usługi ewaluacji w ramach projektu „Program zintegrowanych działań zdrowotnych, społecznych i socjalnych w procesie zdrowienia osób z doświadczeniem choroby psychicznej etap II".

7.3. Przesłać drogą elektroniczną pod adres: ibanaszek@spzoz.wroc.pl (podpisany i zeskanowany formularz oferty oraz pozostałe dokumenty, o których mowa w pkt 9 zapytania). W temacie wiadomości należy wpisać: „Oferta na świadczenie usługi ewaluacji w ramach projektu „Program zintegrowanych działań zdrowotnych, społecznych i socjalnych w procesie zdrowienia osób z doświadczeniem choroby psychicznej etap II".

Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, musi zawierać ponumerowane strony .

8. Wybór Wykonawcy zamówienia:

Zamawiający przy wyborze Wykonawcy zamówienia weźmie pod uwagę następujące kryteria:

Lp.

Kryterium

Waga

1.

Organizacja badania (OB)

30%

2.

Cena brutto za wykonanie całości zamówienia (C)

20%

3.

Doświadczenie Wykonawcy

20%

4.

Klauzule społeczne (KS)

10%

5.

Analiza i koncepcja zapobiegania ryzykom badawczym (AR)

20%


Sposób obliczenia punktów w poszczególnych kryteriach oceny ofert:

1) Organizacja badania (OB)- 30%
Ocena za „organizację badania" zostanie przeprowadzona przez Zespół Oceniający w 3-osobowym składzie, gdzie każdy z członków przyzna punkty w skali od 1 do 5.
Członkowie zespołu oceniającego przyznając punkty, wezmą pod uwagę:

Øtrafność propozycji koncepcji badania ewaluacyjnego w stosunku do celów i założeń projektu,

Øproponowaną wstępną koncepcję badania ewaluacyjnego, ze wskazaniem propozycji przykładowych pytań badawczych w zakresie wszystkich wskazanych kryteriów ewaluacyjnych, metody badawcze, które Wykonawca wstępnie planuje zastosować w trakcie realizacji badania,

Øwstępny opis zarządzania procesem ewaluacji,

Z przyznanych punktów, o których mowa powyżej zostanie wyciągnięta średnia ocena, a wynik zostanie podstawiony do poniższego wzoru:

Ilość punktów oferty badanej
---------------------------------------------------------x30

Najwyższa ilość punktów

2) Cena brutto za wykonanie całości zamówienia —20%

Punkty w kryterium „cena brutto za wykonanie całości zamówienia" zostaną przyznane wg poniższego wzoru:

Cena oferty najtańszej
----------------------------------------------------x20
Cena oferty badanej

3) Doświadczenie Wykonawcy 20 %

Wykonawca zobowiązany jest wykazać iż, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert, należycie zrealizował co najmniej 3 ewaluacje ex-post projektów finansowanych ze środków europejskich, w tym w szczególności z EFS o wartości nie mniejszej niż 70 000 złotych.

Za wykazanie doświadczenia, o którym mowa powyżej Zamawiający przyzna O pkt. Za każdą wykazaną usługę powyżej wymaganych Zamawiający przyzna dodatkowo 1 pkt. Punkty w kryterium „doświadczenie wykonawcy" zostaną podstawione do poniższego wzoru:

Ilość punktów oferty badanej
---------------------------------------------x20
Najwyższa Ilość punktów

Zamawiąjący zastrzega możliwość weryfikacji doświadczania wykonawcy poprzez kontakt z podmiotami, na rzecz których wykonywana była deklarowana przez wykonawcę usługa.

4) Klauzule społeczne (KS)- 10%

Wykonawca , który w wykonaniu całego przedmiotu zamówienia zatrudni lub zaangażuje (umowa o pracę, co najmniej na ½ etatu) osoby niepełnosprawne, z wynagrodzeniem nie niższym niż minimalne wynagrodzenie za pracę w rozumieniu stosownych przepisów.
W kryterium tym Zamawiający przyzna następującą liczbę punktów za zatrudnienie/ zaangażowanie 1 osoby niepełnosprawnej- 5 pkt; 2 lub więcej osób niepełnosprawnych- 10 pkt.

Punkty uzyskane przez Wykonawcę zostaną zsumowane i podstawione do wzoru:

Ilość punktów oferty badanej

----------------------------------------------------x 20

Najwyższa Ilość punktów

Zamawiający dokona zsumowania punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach oceny oferty. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów.

9. Dokumenty wymagane od Wykonawcy:

9.1. Wypełniony formularz ofertowy wraz z wymaganymi dokumentami oraz wstępną koncepcją badania ewaluacyjnego zawierającą: proponowane pytania ewaluacyjne, zarys planowanej metodologii ewaluacyjnej, sposoby zbierania danych, proponowane techniki badawcze;

9.2. Dokumenty rejestrowe firmy (KRS, wydruk z CEIDG, PESEL właściciela w wypadku działalności gospodarczej. Wykonawcy występujący, jako Spółka cywilna zobowiązani są dołączyć do oferty umowę spółki cywilnej, w której jednoznacznie będzie wskazany sposób reprezentowania spółki);

10. Dodatkowe informacje:

10.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny.

10.2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia dodatkowych negocjacji z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą,

10.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo podjęcia negocjacji ze wszystkimi Wykonawcami, którzy nie zostali wykluczeni z zapytania ofertowego,

10.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, wykazów, danych i informacji,

10.5. W celu prawidłowego przygotowania oferty, Oferent może zwrócić się do Zamawiającego o udzielenie informacji niezbędnych do prawidłowego złożenia oferty,

10.6 W przypadku, gdy Oferent nie przedstawił wszystkich wymaganych dokumentów lub gdy oferta zawiera braki formalne, komisja powołana przez Zamawiającego może wezwać Oferenta do usunięcia braków w wyznaczonym terminie pod rygorem odrzucenia oferty;

10.7 Oferent może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę, jeżeli w formie pisemnej powiadomi Zamawiającego o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty, nie później jednak niż przed upłynięciem terminu składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych wymagań jak składana oferta tj., w kopercie odpowiednio oznakowanej z dopiskiem „Zmiana oferty" lub „Wycofanie Oferty".

10.8. Oferent jest związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

10.9. Po upływie terminu składania ofert złożone w postępowaniu oferty wraz ze wszelkimi załączonymi dokumentami nie podlegają zwrotowi.

10.10 Udzielający zamówienia przed podpisaniem umowy może żądać, aby złożone w ofercie kopie dokumentów zostały przedstawione do wglądu w oryginałach.

10.11. Zamawiający zastrzega sobie, iż zamówienie nie może być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo.

10.12. Zamawiający drogą mailową zawiadomi Wykonawcę o wyborze najkorzystniejszej oferty.

10.13. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej (e-mail) lub telefonicznie na adres i numer wskazany w ofercie.

10. 14. Zapoznanie się z treścią ofert nastąpi u Zamawiającego (jednostce organizacyjnej Wrocławskiego Centrum Zdrowia SP ZOZ przy ul. Ostrowskiego 13 C o nazwie Centrum Zdrowia Psychicznego +)

10.15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym, o czym zawiadomi potencjalnych Wykonawców drogą elektroniczną. W przypadku wprowadzenia takich zmian Zamawiający może wyznaczyć inny termin składania ofert.

10.16. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.

10.17. Każdy potencjalny Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

11. Warunki płatności

Zamawiający zastrzega sobie prawo negocjacji ceny z Wykonawcą, który uzyska najwyższą liczbę punktów, jeżeli zaproponowana cena będzie przewyższać budżet Zamawiającego

Wynagrodzenie płatne będzie z projektu „Program zintegrowanych działań zdrowotnych, społecznych i socjalnych w procesie zdrowienia osób z doświadczeniem choroby psychicznej etap II". Płatność zostanie


zrealizowana przelewem na konto wskazane przez Wykonawcę. Szczegółowe warunki płatności określone zostaną w umowie.

ØCena brutto za realizację ewaluacji jest całościową ceną i nie może ulec zmianie

ØCena może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości cen. Cena musi być wyrażona w PLN

ØPłatność będzie dokonywana kwartalnie wyłącznie za faktycznie zrealizowane zadania.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności.